مهمترین نکات صادرات میوه

بوسیله ی ادمین

ایران کشوری 4 فصل می باشد که در مناطق مختلف آن امکان رشد و پرورش گونه های مختلف گیاهی وجود دارد. این موضوع باعث شده است تا کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده در کشورمان، نسبت به کشورهای همسایه بالاتر باشد و ایران به قطب اصلی صادرات میوه در منطقه تبدیل شود. بیشترین صادرات ایران به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی مربوط به میوه های سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، گلابی و ... می باشد.

صادرات میوه محبوب ترین تجارت بین بازرگانان

همانطور که عنوان شد، کیفیت بالای میوه های تولید شده در ایران باعث شده است تا کشورمان به قطب اصلی صادرات انواع میوه تبدیل شود. به دلیل کیفیت بالای میوه های ایرانی، صادرات میوه سود قابل توجهی برای بازرگانان به همراه دارد و این موضوع باعث شده تا صادرات میوه به یکی از پرطرفدارترین تجارت ها در میان تجار ایرانی تبدیل شود و افراد زیادی به سرمایه گذاری در این حوزه روی بیاورند.
اما باید توجه داشته باشید که این محبوبیت باعث می شود که رقابت در این حوزه بسیار بالا باشد و تمامی تجار و بازرگانان سعی در ارائه میوه های باکیفیت تر در بسته بندی های شکیل تر دارند تا بتوانند از این طریق، مشتریان بیشتری را جذب نموده و سود بیشتری کسب نمایند.
صادرات میوه همانند سایر محصولات، با چالش های فراوانی مواجه است و برای ورود به این حوزه لازم است تمامی نکات مربوط به صادرات انواع میوه به کشورهای مختلف را بدانید و فعالیت خود را مطابق با اصول انجام دهید. در صورتی که نکات مربوط به صادرات به درستی انجام نشود، ممکن است موجب خسارت های جبران ناپذیری برای صاحب کالا شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا با بررسی صادرات انواع میوه، کشورهای مناسب برای صادرات میوه را معرفی کرده و مراحل صادرات میوه را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال کسب سود از این تجارت پر سود هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کشورهایی که مقصد مناسبی برای صادرات میوه هستند

طبق آمار سازمان تجارت جهانی، صادرات محصولات کشاورزی در ایران افزایش 9 درصدی داشته و عمده محصولات صادر شده از ایران شامل گوجه فرنگی، پسته، هندوانه، سیب درختی، سیب زمینی و خرما می باشند. کشورهایی همچون عراق، امارات، هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و ترکیه مهمترین واردکنندگان محصولات ایرانی هستند. از میان کشورهای نام برده شده؛ دو کشور عراق و روسیه بزرگترین واردکنندگان میوه از ایران محسوب می شوند.
احتمالا میدانید که در صادرات میوه نیز همانند سایر کالاها، ترخیص کالا از گمرک بسیار مهم و با اهمیت است. در ادامه به بررسی صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها می پردازیم.

صادرات میوه به عراق

همانطور که عنوان شد، صادرات به عراق از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار می باشد. سیب درختی از میوه هایی است که در کشور عراق بسیار مورد استقبال قرار میگیرد. طبق آمار، تقریبا 74 درصد واردات سیب درختی به کشور عراق، توسط بازرگانان ایرانی انجام می شود.
دومین میوه مناسب برای صادرات به عراق، خرما می باشد. ایران به عنوان اولین صادرکننده خرما به عراق به شمار می رود.

صادرات میوه به روسیه

دومین کشوری که از پتانسیل بالایی در صادرات میوه برخوردار است، کشور روسیه می باشد. این کشور پهناور، به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی سخت، امکان تولید بسیاری از میوه ها را ندارد و با داشتن 144 میلیون نفر جمعیت، از بزرگترین کشورهای وارد کننده میوه محسوب می شود.
عمده ترین صادرات ایران به روسیه مربوط به خرما می باشد.

مراحل صادرات میوه

پس از بررسی و انتخاب کشور مناسب برای انجام صادرات، نوبت به بررسی و اجرای تمامی مراحل صادرات میوه میرسد. برخی از این مراحل عبارتند از:

  • انجام تحقیقات بازاریابی
  • شناخت از بازارهای هدف جهت صادرات و ارسال محصولات
  • آشنایی کامل از صادرکننده
  • پرداخت کلیه تعرفه ‌ها و هزینه‌ های مربوطه
  • ترخیص کالا
  • عقد قرارداد های لازم
  • رعایت استاندارد های مورد نیاز هنگام بسته بندی جهت نگهداری میوه‌ها
  • اخذ تاییدیه از وزارت بهداشت
  • اخذ مجوز خروج از گمرک
  • جلوگیری از افزایش و طولانی شدن مدت زمان ارسال میوه
  • انجام امور حمل و نقل
  • محاسبه کلیه هزینه ها
  • دریافت بازگشت عواید صادراتی

همانطور که پیشتر عنوان شد، فرآیند صادرات میوه ها از حساسیت بالایی برخوردار است و بازرگانان باید از جدیدترین قوانین آگاهی داشته باشند و تمامی موارد را برای انجام صادرات در نظر گیرند.

اهمیت بسته بندی محصولات در صادرات میوه

پس از انتخاب کشور جهت صادرات و بررسی نکات مهم صادرات، نحوه بسته بندی میوه ها و محصولات کشاورزی از مهمترین موارد مربوط به صادرات میوه محسوب می شود. نا مناسب بودن بسته بندی ممکن است موجب از دست دادن بازار کشور هدف شود. در این صورت رقبا به راحتی میتوانند با بسته بندی صادراتی میوه ها، بازار را از آن خود کنند.
استفاده از دستگاه سورتینگ میوه، مهمترین نکته در روند بسته بندی محصولات صادراتی می باشد. دستگاه سورتینگ به شما کمک میکند تا میوه هایی تمیز و یکدست را با ظاهری جذاب به مشتریان خود عرضه کنید و به راحتی بتوانید محصولات خود را به سایر کشورها صادر کنید.
جهت اطلاع از نحوه سفارش و خرید دستگاه سورتینگ انواع میوه و مرکبات از طریق شماره تماس 02191018374 با مجموعه صنعتی سورتینگ سازان که از عمده ترین تولیدکنندگان دستگاه سورتینگ در کشور می باشد؛ تماس حاصل فرمایید.